Using Technology to Bridge Learning in Groups - archive-EduTice - Education et technologies de l'information et de la communication Access content directly
Journal Articles Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire Year : 2004

Using Technology to Bridge Learning in Groups

Abstract

This paper presents a brief review of the literature related to some practical implications surrounding how technology can be used in university teaching. How can it be used to enhance collaborative learning? Implications are based on.ndings from empirical studies examining different ways technology was used to develop student knowledge through group work.
Le présent article propose un bref aperçu de la documentation portant sur des prolongements pratiques de l'usage de la technologie dans le domaine de l'enseignement universitaire. Comment la technologie peut-elle servir à favoriser l'apprentissage coopératif? Ces prolongements pratiques sont fondés sur les résultats d'études empiriques où sont examinées différentes façons de recourir à la technologie pour approfondir les connaissances des étudiants lors du travail de groupe.
Fichier principal
Vignette du fichier
ritpu0101_cumyn.pdf (92.2 Ko) Télécharger le fichier
Loading...

Dates and versions

edutice-00000755 , version 1 (30-11-2004)

Identifiers

  • HAL Id : edutice-00000755 , version 1

Cite

Lucy Cumyn. Using Technology to Bridge Learning in Groups. Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire, 2004, 1 ("1"), pp.45-48. ⟨edutice-00000755⟩

Collections

TICE RITPU
158 View
146 Download

Share

Gmail Facebook X LinkedIn More