Dispositifs de formation en anglais à l'Espace Multimédia (Montpellier-III). Description et approche critique
Abstract
This article presents the Espace Multimédia (Université Paul-Valéry, Montpellier-III); after a short description of the site, its public and the languages concerned, the authors give a description, along with a critical evaluation of the learning modes at work for non-specialist students of English. For first and second year students, autonomous work and group work alternate. For third year students, a guided self-learning mode is provided, which includes tutorials, autonomous work and oral practice.
Cet article présente l'Espace Multimédia de l'Université Paul-Valéry (Montpellier-III) ; après une description du lieu, du public et des langues proposées, les auteurs proposent une description, assortie d'une évaluation critique des dispositifs mis en œuvre pour la formation en anglais des étudiants non-spécialistes. Pour le premier cycle, il s'agit d'un dispositif mixte, faisant alterner le travail autonome et les séances de groupe. Pour le second cycle, il s'agit d'un dispositif d'autoformation guidée, incluant des séances de tutorat, de travail autonome et de pratique orale.
Keywords
training
autonomy
multimedia
English for non-linguists
self-instruction
Computer-assisted instruction ; Language and languages -- Study and teaching ; Education -- Data processing
Information and communications technology ; Foreign language/ foreign language as teaching language ; Educational technologies ;
LC25-33 : Education/ Computer-assisted education ; P : Language and literature ;
Loading...