Petri Net Based Behavioural Specification of CORBA Systems, Proc. of the 2Oth International Conference on Applications and Theory of Petri-Nets, ATPN'99, 1999. ,
DOI : 10.1007/3-540-48745-X_5
Le développement de l'enfant, Savoir faire savoir dire, 1983. ,
Planning interactive explanations (dirs), pp.404-419, 1998. ,
Dialogue et explication dans les systèmes à base de connaissances : un modèle pour l'acte de dialogue explicatif, Actes de la conférence Rencontres des Jeunes Chercheurs en Intelligence Artificielle (RJCIA'96), p.259, 1996. ,
The epistemology of a ruled-based expert system, a framework for explanation". Artificial Intelligence, pp.215-253, 1983. ,
Guidon-manage revisited: A socio-technical systems approach, International Journal of Artificial Intelligence in Education, vol.4, pp.1-5, 1993. ,
DOI : 10.1007/3-540-55606-0_3
Multimodal Interaction for Distributed Interactive Simulation (dirs), pp.562-569, 1998. ,
Reference and Definite Descriptions, The Philosophical Review, vol.75, issue.3, pp.281-304, 1966. ,
DOI : 10.2307/2183143
LingWorlds: An Intelligent Object-Oriented Environment for Second-Language Tutoring (dirs), pp.201-220, 1995. ,
An Evaluation of the Impact of AI Techniques on Computerised Assessment of Word Processing Skills (dirs), Artificial Intelligence in Education, pp.379-386, 1999. ,
The MBROLA project: towards a set of high quality speech synthesizers free of use for non commercial purposes, Proceeding of Fourth International Conference on Spoken Language Processing. ICSLP '96, pp.1393-1396, 1996. ,
DOI : 10.1109/ICSLP.1996.607874
Intégration de la synthèse vocale dans un logiciel éducatif multimédia, Journées Internationales de Linguistique Appliquée, JILA'99, pp.121-125, 1999. ,
Acquisition des marqueurs des systèmes de référence spatiale, Actes de la Conférence de l'Association pour la Recherche Cognitive (ARC 98), pp.28-35, 1998. ,
Modélisation d'un dialogue pédagogique en langage naturel, Thèse de doctorat en informatique, 1990. ,
Intelligent guide: Combining user knowledge assessment with pedagogical guidance, Proc. of ITS'96. Lecture notes in computer science, pp.225-233, 1996. ,
DOI : 10.1007/3-540-61327-7_119
URL : http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.1.1.44.360
GOING AI FOUNDATIONS OF ICALL, Computer Assisted Language Learning, vol.13, issue.1-2, pp.1-2, 1992. ,
DOI : 10.1080/0958822900020105
Planning Multimedia Explanations Using Communicative Acts (dirs), pp.99-106, 1998. ,
Un environnement pour la composition de phrases assistée, Thèse de doctorat en informatique, p.185, 1994. ,
Lessons Learned from the Athena Learning Project (dirs), pp.243-256, 1995. ,
Espaces conceptuels pour l'interaction multimédia et multimodale, Technique et science informatiques (TSI), pp.1195-1225, 1996. ,
Gestion automatique de l'aide contextuelle multimédia d'une IHM par exécution de sa spécification formelle, Actes de la Conférence Interaction Homme-Machine (IHM'94), 1994. ,
Guided Sentences Composition : Some problems, solutions, and applications, 5th International Conference on Natural Language Understanding and Logic Programming (NLULP), pp.33-44, 1995. ,
La psychologie de l'enfant, 1966. ,
Sémantique des relations spatiales et inférences spatio-temporelles : Une contribution à l'étude des structures formelles de l'espace en Langage Naturel, Thèse de doctorat en informatique, 1991. ,
Plan-based integration of natural language and graphics generation, Artificial Intelligence, vol.63, issue.1-2, pp.387-427, 1993. ,
DOI : 10.1016/0004-3702(93)90022-4
dans le domaine de la Représentation des connaissances, a rejoint l'équipe "Traitement automatique du langage naturel" du LIM en 1991. Depuis quelques années, elle s'intéresse plus particulièrement à la conception et au développement de systèmes éducatifs pour l'apprentissage du langage ,