Language and context : the acquisition of pragmatics, 1976. ,
Dialogue personne-machine, Hermes : Paris, 1992. ,
OCTR : A Model of Learning Stages, Proceedings of theWorld Conference on Artificial Intelligence in Education, pp.257-264, 1993. ,
La modélisation de l'acquisition, une étape dans la construction de systèmes d'EIAO des langues: le cas des interrogatives en français langue seconde ,
Les procédés d'interrogation directe Etude de conversations d'enfants de neuf ans, CREDIF, 1970. ,
Collaborative Intelligent Educational Systems, Proceedings of Artificial Intelligence and Education, pp.73-80, 1989. ,
Learner Modeling in Collaborative Intelligent Educational Systems Teaching Knowledge and Intelligent Tutoring, pp.85-103, 1991. ,
Designing Human-Computer Collaborative Learning, Human-Computer Collaborative Learning, 1991. ,
DOI : 10.1007/978-3-642-85098-1_13
People power: A human-computer collaborative learning system, Proceedings of the second international conference, Intelligent Tutoring Systems, 1992. ,
DOI : 10.1007/3-540-55606-0_75
The study of Second Language Acquisition, 1994. ,
Voulez-vous converser avec moi ?, Etudes de Linguistique Appliquée, vol.55, pp.68-75 ,
Constructive Interaction and the Iterative Process of Understanding, Cognitive Science, vol.84, issue.2, pp.151-177, 1986. ,
DOI : 10.1207/s15516709cog1002_2
Designing computer systems to support peer learning, European Journal of Psychology of Education, vol.7, issue.4, pp.339-53, 1992. ,
Constraint-Based Student Modelling, Journal of Artificial Intelligence in Education, vol.3, issue.4, pp.429-447, 1992. ,
Adult language learning styles and strategies in an intensive training setting The Modern Language Journal, pp.311-327, 1990. ,
Communication exolingue et apprentissage des langues 4ème colloque international Acquisition d'une langue étrangère : Neuchâtel, 16-18 septembre, 1982. ,
L'acquisition vue dans la perspective de l'interaction, DRLAV, Revue de Linguistique, pp.83-100, 1989. ,
Modélisation informatique de l'acquisition des interrogatives directes en français langue seconde dans leur dimension pragmatique, proposition d'un environnement offrant un apprentissage collaboratif, Thèse de Doctorat, 1995. ,
COLLABORATION AND COMPUTER-ASSISTED ACQUISITION OF A SECOND LANGUAGE, Computer Assisted Language Learning, vol.8, issue.1, pp.3-28, 1995. ,
DOI : 10.1080/0958822950080102
Textes de base en psychologie : Vygotsky aujourd'hui. Delachaux et Niestlé, 1985. ,
Mind in society. The development of higher psychological processes, 1978. ,