B. , G. Bruillard, and E. , L'informatique et ses usagers dans l'éducation, 1996.

H. J. Becker, B. Htm, and E. , Analysis and Trends of School Use of New InformationTechnologies " prepared for the U.S Congress Office of Technology Assessment, Teachers and Technology, making the connection, téléchargeable (Août 1998) : http://www.gse.uci La formation aux technologies de l'information et de la communication dans les IUFM. Quelques éléments de réflexion, Pratiques de formation-Analyses n°35, pp.129-139, 1994.

. Publié-en-français-en, dans une version abrégée, sous le titre Salle de classe contre ordinateur : vainqueur, la salle de classe, Recherche et Formation N°26, Les nouvelles technologies : permanence ou changement, pp.11-29, 1997.

C. , L. , D. , C. Fulton, K. Fulton et al., Six challenges for educational technology " draft paper to be published in an extended version in the 1998 ASCD Yearbook, 12 p, disponible en ligne) sous la direction de, Teachers and Technology, making the connection, Education Week, on the Web Government Printing Office, 292 p. téléchargeable (novembre 1997) OTA legacy http Moving from Boxes and Wires to 21st Century Teaching " in T.H.E Journal (Technological Horizons in Education), Professional Development Feature 11 Fostering the Use of Educational technology Elements of a National Strategy, 1995.

R. , T. Sandholtz, J. , C. Dwyer, and D. , The 'No Significant Difference' Phenomenon 4th edition, La classe branchée, enseigner à l'ère des technologies, 1997.