O. Crozat, P. Hû, and . Trigano, « EMPI : a questionaire based method for the evaluation of multimedia interactive pedagogical software, International Conference on Parallel and Distributed Processing Techniques ans Applications (PDPTA'99), session 'Multimedia Communications , Systems and Applications, 1999.

O. Crozat and . Hû, Philippe Trigano, « A method for evaluating multimedia learning software, IEEE Multimédia ICMCS'99, 1999.

O. Crozat, P. Hû, «. Trigano, and . Empi, un guide logiciel d'aide à l'évaluation du multimédia pédagogique », congrès AIPU, Debray 94] Régis Debray, « L'oeil naïf », Seuil, 1994.

A. Durand, J. Laubin, S. Leleu-merviel-robert, M. Gagné, and K. L. Medsker, « Vers une classification des procédés d'interactivité par niveaux corrélés aux données », H²PTM'97, Hermes, The conditions of learning : Training applications, 1996.

M. J. Hannafin and K. L. Peck, La raison graphique : La domestication de la pensée sauvage », Les Editions de Minuit, The Design, Development and Evaluation of Instructional Software, 1979.

&. Park, I. Park, and M. Hannafin, Empiically-based guidelines for the design of interactive media, Technology Research en Development, 1993.

P. Piché, C. Frasson, and E. Aimeur, Amélioration de la formation au moyen d'un agent perturbateur dans un système tutoriel intelligent, p.98, 1998.

&. Ravden, S. J. Ravden, and G. I. Johnson, Evaluating usability of Human- Computer Interfaces : a practical method, Rhéaume 94] Rheaume J., L'évaluation Des Multimédias Pédagogiques : De L'évaluation Des Systèmes A L'évaluation Des Actions, p.3, 1989.

D. Scapin, Guide ergonomique de conception des interfaces Homme/Machine, 1986.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/inria-00070083

&. Weidenfeld, G. Weidenfeld, M. Caillot, G. Cochard, C. Fluhr et al., Techniques de base pour le multimédia, 1996.