Cognitive Apprenticeship, Knowing, learning, and instruction, 1987. ,
DOI : 10.5840/thinking19888129
« Identification de concepts et parcours orienté dans un hypertexte pédagogique, Environnements Interactifs d'Apprentissage avec Ordinateur, pp.169-180, 1993. ,
« Anchoring science instruction in multimedia learning environments, Vosniadou et al. editors, International Perspectives on the Design of Technology-Supported Learning Environments, pp.257-284, 1996. ,
« Learning with hypertext learning environments : theory, design and research, Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, pp.321-364, 1995. ,
Understanding Hypertext Navigation Through Cluster Analysis, Journal of Educational Computing Research, vol.54, issue.4, pp.385-399, 1996. ,
DOI : 10.2190/DVAP-DE23-3XMV-9MXH
« Multimedia learning environments : issues of learner control and navigation, Instructional Science, vol.25, issue.2, pp.117-131, 1997. ,
DOI : 10.1023/A:1002919531780
Cognitive processing of hyperdocuments, Proceedings of the ACM conference on Hypertext , ECHT '92, pp.131-140, 1992. ,
DOI : 10.1145/168466.168508
« Intégration d'un hypertexte dans un environnement d'apprentissage à initiative mixte, Papier présenté à Hypermédia et apprentissage, 2 èmes Journées Francophones, 24 et 25 mars, 1993. ,
Patterns of Exploration and Learning with Hypermedia, Patterns of exploring and learning with hypermedia, pp.313-335, 1995. ,
DOI : 10.2190/XMEV-K4XR-ATB3-W3K8
« Effets du type d'activité sur les stratégies d'exploration d'un hyperdocument, Sciences et Technologies Éducatives, 1998. ,