The architecture of cognition, 1983. ,
« Skill acquisition : Compilation of weak-method problem solutions, Psychological Review, vol.94, pp.192-210, 1987. ,
The Instructional Effect of Feedback in Test-Like Events, Review of Educational Research, vol.61, issue.2, pp.213-238, 1991. ,
DOI : 10.3102/00346543061002213
« Plaidoyer pour un apprentissage différencié », Psychologie Française, pp.271-276, 1989. ,
Sentiment D'auto-Efficacit?? et Exercice Des Processus D'autor??gulation Chez Des ??udiants de Niveau Coll??gial, International Journal of Psychology, vol.51, issue.1-6, pp.409-431, 1988. ,
DOI : 10.1080/00461528409529281
Motivation to Learn and Understand: On Taking Charge of One's Own Learning, Cognition and Instruction, vol.1, issue.4, pp.311-321, 1988. ,
DOI : 10.1037//0003-066X.35.1.1
« Self-explanations : How students study and use examples in learning to solve problems, Cognitive Science, vol.13, pp.145-182, 1989. ,
« Ergonomie cognitive, hypermédias et apprentissages, Hypermédias et apprentissages. Actes des premières journées scientifiques, pp.24-25, 1991. ,
« La formation des adultes de bas niveau de qualification : analyse socio-économique d'une catégorie Adultes en reconversion. Faible qualification, insuffisance de la formation ou difficultés d'apprentissage ? La Documentation Française, pp.11-47, 1989. ,
« Comment conceptualiser l'apprentissage », Revue Française de Pédagogie, pp.61-70, 1985. ,
Savoir accorder le participe passé, 1990. ,
« Distinction between two types of competence : expertise centred on the means or on the goals, Designing for everyone, 1991. ,
« Predicting feedback effects from response-certitude estimates, Bulletin of the Psychonomic Society, vol.30, pp.173-176, 1992. ,
Deficiency of education concerning the methodological issues in accepting null hypotheses, Contemporary Educational Psychology, vol.15, issue.3, pp.199-211, 1990. ,
DOI : 10.1016/0361-476X(90)90018-V
« Feedback in written instruction : The place of response certitude, Educational Psychology Review, vol.1, pp.279-308, 1989. ,
« Manières de faire, manières d'apprendre. Transformations des situations de travail et éducabilité cognitive », L'Orientation Scolaire et Professionnelle, pp.13-26, 1992. ,
« Component display theory Instructional-design theories and models : An overview of their current status, pp.279-333, 1983. ,
« The new component design theory : Instructional design for courseware authoring », Instructional Science, pp.19-34, 1987. ,
« The use of information feedback in instruction. Implications for future reserach, Educational Training Research & Development, pp.5-20, 1992. ,
Adultes en reconversion. Faible qualification, insuffisance de la formation ou difficultés d'apprentissage ?, 1989. ,
« How metacognition can promote academic learning and instruction, Dimensions of thinking and cognitive instruction, 1990. ,
Training. Research and practice, 1992. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00509830
« Control of feedback in computer-based instruction, pp.27-32, 1991. ,
Autonomie dans le travail, 1992. ,
« Un point sur l'ergonomie des interfaces hypermédias, Le Travail Humain, vol.58, pp.17-45, 1995. ,
« La conception d'hypermédias pour l'apprentissage : structurer des connaissances rationnellement ou fonctionnellement ?, 1996. ,
L'allocation du contrôle dans les tutoriels éducatifs. Efficacité et limites de l'auto-contrôle, Thèse, 1995. ,
« Using self-monitoring strategies in a nonprescriptive computer-based instruction : What effectiveness ? », III European Congress of Psychology, 1993. ,
« Les difficultés individuelles d'apprentissage : compétences acquises, processus d'acquisition et déficits cognitifs Adultes en reconversion. Faible qualification, insuffisance de la formation ou difficultés d'apprentissage ?, pp.51-83, 1989. ,