M. Bensoussan, D. Sim, and R. Weiss, The effect of dictionary usage on EFL test performance compare with student and teacher attitudinal expectations, Reading in a Foreign Language, pp.262-276, 1984.

P. Bogaards, A propos de l'usage du dictionnaire de langue étrangère, Cahiers de Lexicologie, pp.131-152, 1988.

P. Bogaards, Dictionnaires et compréhension écrite, pp.37-53, 1995.

P. Bogaards, Dictionaries for Learners of English, International Journal of Lexicography, vol.9, issue.4, pp.277-320, 1996.
DOI : 10.1093/ijl/9.4.277

T. Chanier, C. Fouqueré, and F. Issac, AlexiA : Un environnement d'aide à l'apprentissage lexical du français langue seconde, pp.79-90, 1995.

M. Guillot and M. Kenning, Electronic monolingual dictionaries as language learning aids: A case study, Computers & Education, vol.23, issue.1-2, pp.63-73, 1994.
DOI : 10.1016/0360-1315(94)90033-7

M. Guillot and M. Kenning, Le Robert Electronique : a Reassessment of the Case for Dictionary-Based Work, Computer Assisted Language Learning, vol.7, issue.3, pp.209-225, 1994.

R. K. Hartmann, The bilingual learner's dictionary and its users, Multilingua, pp.2-4, 1983.

. Hachette-oxford, Dictionnaire bilingue Anglais-Français Hachette-Oxford, 1994.

I. Mel-'cuk, Dictionnaire Explicatif et Combinatoire du français contemporain. Recherche lexico-sémantique III, 1992.

H. Müllich, Die Definition ist blöd ! " Herübersetzen mit dem einsprachigen Wörterbuch, Das französische und englische Lernerwörterbuch in der Hand der deutschen Schüler, 1990.

H. Nesi and P. Meara, How using dictionary affects performance in multiple-choice EFL tests, Reading in a Foreign Language, pp.631-643, 1991.

L. Petit and R. , Dictionnaire alphabétique et analogique de la langue française, 1996.

T. Selva and F. Issac, Représentation et utilisation de connaissances dans un système d'aide à l'apprentissage lexical, Actes du 2e Colloque Jeunes Chercheurs en Sciences Cognitives, Giens, pp.192-201, 1996.

T. Selva and T. Chanier, Traitement automatique pour la représentation graphique de réseaux lexicaux en apprentissage des langues, Bulletin de Linguistique Appliquée et Générale (BULAG),année 1996-1997, pp.361-371, 1997.