A tool for the continuous assessment and improvement of the student's skills in a mathematics course - archive-EduTice - Education et technologies de l'information et de la communication Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2002

A tool for the continuous assessment and improvement of the student's skills in a mathematics course

Résumé

A system for the continuous assessment of the student's skills in a mathematics course is presented. Its main features are communication through the internet and use of a computer algebra system (Mathematica) to achieve a high degree of interactivity. The assessment is made through a personal exercise book generated by the system for each student at the beginning of the course. The present use of the system in academic activities at the Universitat de Girona and some further possibilities of development and use are commented upon.
On présente un système pour le contrôle continu des étudiants dont les caractéristiques principales sont la communication par internet et l'utilisation d'un logiciel de calcul symbolique a fin d'atteindre un haut degré d'interactivité. On fait le contrôle sur une collection d'exercises individuelle pour chaque étudiant, generée par le système au début du cours. On commente l'utilisation de ce système à l'Universitat de Girona et quelques possibilités de développement.
Fichier principal
Vignette du fichier
Soler.pdf (205.23 Ko) Télécharger le fichier
Loading...

Dates et versions

edutice-00000647 , version 1 (06-10-2004)

Identifiants

  • HAL Id : edutice-00000647 , version 1

Citer

Jaume Soler, Jordi Poch, E. Barrabés, D. Juher, Jordi Ripoll. A tool for the continuous assessment and improvement of the student's skills in a mathematics course. Technologies de l'Information et de la Communication dans les Enseignements d'ingénieurs et dans l'industrie, Nov 2002, Villeurbanne, France. pp.105-110. ⟨edutice-00000647⟩

Collections

TICE TICE2002
246 Consultations
689 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More