HNLS : une approche constructiviste de connaissances - Archive ouverte HAL Access content directly
Conference Papers Year : 2004

HNLS : une approche constructiviste de connaissances

(1) , (1)
1
Nasreddine Bouhaï
Fabien Morvan
  • Function : Author
  • PersonId : 829489

Abstract

The HNLS device which we develop within the laboratory Paragraphe prefigure the technologies
intended for the educational world. The construction and the sharing of knowledge are at the base of the principles which react the operation of our device. Design of semantized personal spaces of knowledge likely to be placed at the disposal of the communities of learning and teachers.
Le dispositif HNLS que nous développons au sein du laboratoire Paragraphe préfigure les technologies destinées au monde éducatif. La construction et le partage des connaissances sont à la base des principes qui réagissent le fonctionnement de notre dispositif. La conception d'espaces personnels sémantisés de connaissances susceptibles d'être mis à la disposition des communautés d'apprenants et d'enseignants.
Fichier principal
Vignette du fichier
Bouhai_Morvan.pdf (76.04 Ko) Télécharger le fichier

Dates and versions

edutice-00000681 , version 1 (15-11-2004)

Identifiers

  • HAL Id : edutice-00000681 , version 1

Cite

Nasreddine Bouhaï, Fabien Morvan. HNLS : une approche constructiviste de connaissances. Technologies de l'Information et de la Connaissance dans l'Enseignement Supérieur et l'Industrie, Oct 2004, Compiègne, France. pp.219-222. ⟨edutice-00000681⟩
135 View
156 Download

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More