Vers une conception des modèles prédéfinis de scénarios pédagogiques - Archive ouverte HAL Access content directly
Conference Papers Year : 2004

Vers une conception des modèles prédéfinis de scénarios pédagogiques

(1) , (1) , (1)
1

Abstract

We are developing an interactive guide, composed of three modules: Design Help, Evaluation Help and Pedagogical Help by means of Web sites models. The objective of this interactive environment is to help the authors of educational Web sites in the design and the evaluation of their prototypes. We propose a method called CEPIAH (Design and Evaluation of Interactive Products for Human Learning) of assistance to the design and evaluation of the educational hypermedia having as characteristics: the flexible navigation in the environment supporting the iterative process of conception/evaluation, and the provision of pedagogical web sites models. In this article, we present our research tasks for the design and development of the third module, Pedagogical Help, of CEPIAH guide. We conclude this article with the prospects for our research relating to the experimentation of our tool.
Nous développons un guide interactif accessible sur le Web, composé de trois modules : Aide à la Conception, Aide à l'Evaluation et Modèles Pédagogiques de sites web. L'objectif de cet environnement interactif est d'aider les auteurs de sites web éducatif dans la conception et l'évaluation de leurs prototypes. Dans cet article, nous présentons nos travaux de recherche pour le troisième module, Modèles Pédagogiques, du guide CEPIAH. Nous concluons cet article par des perspectives portant sur l'expérimentation de notre outil.
Fichier principal
Vignette du fichier
Giacomini_Trigano.pdf (50.36 Ko) Télécharger le fichier

Dates and versions

edutice-00000695 , version 1 (15-11-2004)

Identifiers

  • HAL Id : edutice-00000695 , version 1

Cite

Ecaterina Giacomini Pacurar, Philippe Trigano, Frank Ghitalla. Vers une conception des modèles prédéfinis de scénarios pédagogiques. Technologies de l'Information et de la Connaissance dans l'Enseignement Supérieur et l'Industrie, Oct 2004, Compiègne, France. pp.72-79. ⟨edutice-00000695⟩
165 View
307 Download

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More