Utilisation d'un logiciel pour apprendre une méthode dans le cadre d'une UE de méthodologie en DEUG

Abstract : This paper describes and analyses an experimental use of the software “Combien?” in the context of a methodology module in mathematics for undergraduate students. First, we recall the purpose of this software and its main characteristics. Then, we explain the framework of the experimental use and how the teachers concerned became acquainted to this software and how they used it. From our observations, we extract information on the usefulness of this type of software.
Document type :
Conference papers
Complete list of metadatas

Cited literature [3 references]  Display  Hide  Download

https://edutice.archives-ouvertes.fr/edutice-00000696
Contributor : Natacha Chetcuti <>
Submitted on : Monday, November 15, 2004 - 3:22:06 PM
Last modification on : Thursday, July 11, 2019 - 1:35:02 AM
Long-term archiving on : Thursday, April 1, 2010 - 2:38:52 PM

Identifiers

  • HAL Id : edutice-00000696, version 1

Citation

Françoise Le Calvez, Hélène Giroire, Jacques Duma, Gérard Tisseau, Marie Urtasun. Utilisation d'un logiciel pour apprendre une méthode dans le cadre d'une UE de méthodologie en DEUG. Technologies de l'Information et de la Connaissance dans l'Enseignement Supérieur et de l'Industrie, Oct 2004, Compiègne, France. pp.115-120. ⟨edutice-00000696⟩

Share

Metrics

Record views

412

Files downloads

430