A problem-solvers' assistant : towards scalable learning environments to foster planning ability - Archive ouverte HAL Access content directly
Conference Papers Year : 2004

A problem-solvers' assistant : towards scalable learning environments to foster planning ability

(1) , (1) , (1) , (1) , (1) , (1) , (1) , (1)
1

Abstract

This paper first describes a computer-assisted environment for learning by problem-solving we have been developing for some years and now we are reengineering into a network distributed collaborative environment. According to the lessons learned in trying to obtain maximum scalability indispensable for training generalized ability of planning for solving problems, we renounce possibility of automatic plan generation and, instead, propose an authoring environment that provides the authors with on-the-shelf repertoires of reusable problem types with plans for solution as well as assistance of execution, both being embedded therein.
Cet exposé, en premier, rapporte sur un environnement assisté par ordinateur, pour l'apprentissage par solution des problèmes, que nous avons développé depuis quelques années et dont nous faisons remodelisation vers un environnement où les participants collaborent étant distribués sur le réseau électronique. Suivant les leçons tirées d'expérience d'essayer d'obtenir la maximum d'extensibilité des répertoires de problèmes indispensables à former la capacité générale d'organiser la processus à résoudre des problèmes, nous renonçons la possibilité de la production automatique des plans d'organisation et à sa place proposons un environnement pour les auteurs qui leurs donne répertoires, sur le rayon, des types de problèmes réutilisable avec menus des plans d'organisations à résoudre des problèmes aussi bien que l'aide d'exécution de la solution, tous encastrés dans les définitions des types de problèmes.
Fichier principal
Vignette du fichier
Itoh.pdf (213.48 Ko) Télécharger le fichier
Loading...

Dates and versions

edutice-00000706 , version 1 (15-11-2004)

Identifiers

  • HAL Id : edutice-00000706 , version 1

Cite

Itoh Kohji, Hasegawa Hiroyuki, Kaneko Hiroshi, Mihara Eisuke, Matsuda Hisayuki, et al.. A problem-solvers' assistant : towards scalable learning environments to foster planning ability. Technologies de l'Information et de la Connaissance dans l'Enseignement Supérieur et l'Industrie, Oct 2004, Compiègne, France. pp.177-182. ⟨edutice-00000706⟩

Collections

TICE TICE2004
82 View
83 Download

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More