Designing world-class elearning, 2002. ,
The competent manager. A model for effective performance, 1982. ,
La formation de l'esprit scientifique, 1938. ,
DOI : 10.1522/030331552
Misconceptions' across subject matters: charting the course from a constructivist perspective, Annual meeting of the American Educational Research Association, 1986. ,
Equilibration of cognitive structures, 1975. ,
Model-Based Surprise and Explanation: a way to negotiate concepts, ECAI'92, workshop on improving the use of KBS with explanations, 1992. ,
A theory of cognitive dissonance, 1957. ,
Les connaissances, pluralité de conceptions (le cas des mathématiques), Actes de la conférence Ingénierie de la connaissance, pp.83-90, 2000. ,
Self Efficacy, 1997. ,
Cased-Based Reasoning, 1993. ,
Some Further Steps in Narrative Analysis, Special issue of The Journal of Narrative and Life History, pp.1-4, 1997. ,
Pourquoi nous racontons-nous des histoires ?, 2002. ,
Talking about machines. An Ethnography of a Modern Job, 1996. ,
Communautés virtuelles d'apprentissage : e-jargon ou nouveau paradigme, Pédagogies.net. L'essor des communautés virtuelles d'apprentissage, 2003. ,
Retrieving Stories for Case-Based Teaching, Case-Based Reasoning. Experiences. Lessons and Future Directions, 1996. ,
Techniques de storytelling pour le partage de connaissances dans les communautés de pratique, Thèse d'informatique, 2003. ,
The Institute for the Learning Sciences Médiatiser la narration pour le transfert d'expériences Une application au domaine du conseil en Knowledge Management, CITE'2003, 3-4 novembre, Troyes Organiser une base de documents narratifs pour supporter l'échange d'expériences. Une application au domaine du conseil, n° spécial "Coopération et Organisation Numériques Information Processing and Human-Machine Interaction Human error, Theory of Indices, pp.99-114, 1986. ,
La conduite des systèmes à risques, 1996. ,
L'erreur, un outil pour enseigner, 1997. ,