A connectionist approach for adaptive lesson - Archive ouverte HAL Access content directly
Conference Papers Year : 2004

A connectionist approach for adaptive lesson

(1) , (1) , (1)
1

Abstract

This paper investigates the use of computational intelligence for adaptive lesson generation in a distance learning environment. A method for adaptive pedagogical hypermedia document generation is proposed and implemented in a prototype called KnowledgeClass. This method is based on specialized connectionist architecture. The domain model is represented in a connectionist-based system which provides an optimal didactic plan composed of a set of basic units. The generated didactic plan is adapted to the learner's goals, abilities and preferences.
Cet article étudie l'utilisation d'une technique de l'intelligence artificielle pour la génération adaptative de cours dans un environnement d'enseignement à distance. Une méthode pour la génération pédagogique adaptative de document hypermédia est proposée et implémentée dans un prototype appelé KnowledgeClass. Cette méthode est basée sur une architecture connexionniste. Le modèle de domaine est représenté par un réseau de neurones classique qui fournit un plan didactique optimal composé d'un ensemble d'unités de base. Le plan didactique produit est adapté aux buts, aux niveaux et aux préférences de l'apprenant.
Fichier principal
Vignette du fichier
Seridi_Sari.pdf (65.96 Ko) Télécharger le fichier
Loading...

Dates and versions

edutice-00000715 , version 1 (16-11-2004)

Identifiers

  • HAL Id : edutice-00000715 , version 1

Cite

Hassina Seridi-Bouchelaghem, Toufik Sari, Mokhtar Sellami. A connectionist approach for adaptive lesson. Technologies de l'Information et de la Connaissance dans l'Enseignement Supérieur et l'Industrie, Oct 2004, Compiègne, France. pp.213-218. ⟨edutice-00000715⟩

Collections

TICE TICE2004
120 View
302 Download

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More