Evaluating ITSs: The cognitive science perspective, Foundations of Intelligent Tutoring Systems, 1988. ,
L'évaluation ergonomique des interfaces homme ? machine. In L'ergonomie dans la conception des projets informatiques, J.-C, 1993. ,
ERGOVAL : Une méthode de structuration des règles ergonomiques permettant l'évaluation automatique d'interfaces graphiques, 1997. ,
Critères ergonomiques pour l'évaluation des interfaces utilisateurs, 1993. ,
Testing a walkthrough methodology for theory-based design of walk-up-and-use interfaces, Proceedings of the SIGCHI conference on Human factors in computing systems Empowering people, CHI '90, 1990. ,
DOI : 10.1145/97243.97279
Designing the user interface strategies for effective human-computer interaction, ACM SIGBIO Newsletter, vol.9, issue.1, 1992. ,
DOI : 10.1145/25065.950626
Estimating the number of subjects needed for a thinking aloud test, International Journal of Human-Computer Studies, vol.41, issue.3, pp.385-397, 1994. ,
DOI : 10.1006/ijhc.1994.1065
Interface Design Issues in Interactive Learning Environments, proceedings of IFIP WG 3.3 Working Conference, Human-Computer Interaction and Educational Tools, 1997. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01437199
Application de recommandations ergonomiques : spécificités des EIAO dédiés à l'évaluation, Actes des Rencontres Jeunes Chercheurs en IHM, pp.39-42, 2000. ,
Propositions de critères d'évaluation de l'interface homme-machine des logiciels multimédias pédagogiques, proceedings of IHM'98 ,
Predicting quality in educational software:, Interacting with Computers, vol.11, issue.5, pp.467-483, 1999. ,
DOI : 10.1016/S0953-5438(98)00063-0
User Evaluation of the Lisp Intelligent Tutoring System, Proceedings of the human factors society, pp.313-324, 1986. ,
DOI : 10.1177/154193128603000218
Une méthode pour évaluer conjointement l'utilisation un outil multimédia et l'apprentissage réalisé avec celui-ci, 2002. ,
Principles for Evaluating intelligent Tutoring Systems, Journal of Artificial Intelligence and Education, vol.4, issue.23, pp.245-271, 1993. ,
The microgenetic method: A direct means for studying cognitive development., American Psychologist, vol.46, issue.6, pp.606-620, 1991. ,
DOI : 10.1037/0003-066X.46.6.606
Analyzing learner-hypermedia interaction: An overview of online methods, Instructional Science, vol.40, issue.1, pp.201-219, 1999. ,
DOI : 10.1007/BF00897319
Evaluation methodologies for intelligent tutoring systems, Journal of Artificial Intelligence in Education, vol.4, issue.23, pp.129-153, 1993. ,
Les instruments de collecte de données de recherche qualitative dans des environnements pédagogiques informatisés Apprendre dans l'Interaction : analyse des médiations sémiotiques, Psychologie cognitive Evaluating Classroom Practices Using Qualitative Research Methods: Defining and Refining the Process Proceedings of International Conference of the Learning Sciences, pp.253-273, 1988. ,
Didactique et intelligence artificielle, Didactique et intelligence artificielle, pp.7-42, 1994. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00190648
ITS evaluation in classroom: the case of the AMBRE-AWP. In proceedings of ITS, 2004. ,
Managing complexity in classroom curriculum implementation sites: Triangulating Multi-Level Assessment and Evaluation. Paper presentation in Building Sustainable Science Curriculum: Acknowledging and Accomodating Local Adaptation, Evaluating Educational Technologies: Evaluation of Teaching Material Versus Evaluation of Learning? In proceedings of CALISCE 1996, pp.37-38, 1996. ,
Une aide à l'évaluation des logiciels multimédias de formation, STE, vol.8, pp.3-4, 2001. ,