Dispositifs d'apprentissage instrumentés par les technologies : vers une ingénierie centrée sur les scénarios

Abstract : Recent works about activity-oriented approach et educational modeling languages ask questions about concept of pedagogical scenario. The aim of this paper is to define foundations of a new engineering approach based on scenarios. We propose a conceptual framework, a precise vocabulary and a taxonomy of scenarios, and we focus on relationships between activities and resources. We also give some answers to questions linked with a such approach, concerning particularly resource aggregation paradigm and new reusing strategies.
Document type :
Conference papers
Complete list of metadatas

Cited literature [9 references]  Display  Hide  Download

https://edutice.archives-ouvertes.fr/edutice-00000730
Contributor : Natacha Chetcuti <>
Submitted on : Tuesday, November 16, 2004 - 4:22:13 PM
Last modification on : Tuesday, September 17, 2019 - 9:36:47 AM
Long-term archiving on : Thursday, April 1, 2010 - 3:49:09 PM

Identifiers

  • HAL Id : edutice-00000730, version 1

Collections

Citation

Jean-Philippe Pernin, Anne Lejeune. Dispositifs d'apprentissage instrumentés par les technologies : vers une ingénierie centrée sur les scénarios. Technologies de l'Information et de la Connaissance dans l'Enseignement Supérieur et de l'Industrie, Oct 2004, Compiègne, France. pp.407-414. ⟨edutice-00000730⟩

Share

Metrics

Record views

4983

Files downloads

4065