Le semi-présentiel pour la formation initiale d'élèves ingénieurs : Mise en œuvre d'activités pédagogiques sur une plateforme de Téléformation

Abstract : A learning system implement in an Ingeneer School offers to the students a semi-presential teaching mode with a traditional lecture held in the school along with distant ICT complements. These complements are collaboratif pedagogical activities, supported by a teleformation plateform. First, we describe the activities and their links with the lecture. Second, we analyze over the two last years the students' feedbacks on the uses of the system and its input for knowledge assimilation. Finally we treat the teacher feedback and the encontered difficulties.
Document type :
Conference papers
Complete list of metadatas

Cited literature [5 references]  Display  Hide  Download

https://edutice.archives-ouvertes.fr/edutice-00000736
Contributor : Natacha Chetcuti <>
Submitted on : Wednesday, November 17, 2004 - 10:13:31 AM
Last modification on : Tuesday, September 17, 2019 - 9:36:59 AM
Long-term archiving on : Thursday, April 1, 2010 - 3:50:00 PM

Identifiers

  • HAL Id : edutice-00000736, version 1

Collections

Citation

Isabelle Kraus, Christophe Serra. Le semi-présentiel pour la formation initiale d'élèves ingénieurs : Mise en œuvre d'activités pédagogiques sur une plateforme de Téléformation. Technologies de l'Information et de la Connaissance dans l'Enseignement Supérieur et de l'Industrie, Oct 2004, Compiègne, France. pp.434-440. ⟨edutice-00000736⟩

Share

Metrics

Record views

267

Files downloads

464