). N. Crowder-60 and . Crowder, Automatic tutoring by intrinsic programming Teaching machines and programed instruction. Department of audio-visual instruction, National Education Association, pp.286-298, 1966.

D. Engelbart and &. W. English, A research center for augmenting human intellect, Proceedings of the December 9-11, 1968, fall joint computer conference, part I on, AFIPS '68 (Fall, part I), 1968.
DOI : 10.1145/1476589.1476645

C. L. Foss, Effective browsing in hypertext systems. in RIAO 88 : Conference on User-Oriented Content Based Text and Image Handling, pp.81-98, 1988.

P. Gaudé and &. J. Valérien, Education PermanenteGlikman 89) V. Glikman. Evolution d'une politique en matière de technologie éducative : histoire de RTS/promotion, une expérience française de technologie éducative pour adultes, pp.53-64, 1964.

). T. Jone89 and . Jones, Incidental Learning during Information Retrieval : a Hypertext Experiment, ICCAL'89, Lecture Notes in Computer Science, vol.360, 1989.

A. and L. Meur, L'électrification du signe et l'accès à l'information. Pour un continuum d'outils : banque de données, hypertexes, langage d'auteur, Thèse de l'université de Nancy II, Centre de Recherche en Informatique de Nancy, 1991.

R. Mcaleese, Concepts as Hypertext Nodes: The Ability to Learn While Navigating Through Hypertext Nets, McAleese 90) Designing hypermedia for learning, NATO, series F, 1990.
DOI : 10.1007/978-3-642-75945-1_6

). T. Nelson, Getting it out of ou system ; in Information retrievial : a critical review, 1967.

S. Papert, Teaching children thinking Actes de la first world conference on computer education, pp.73-178, 1970.

P. Suppes, M. Jerman, and D. Brian, Computer Assisted Instruction : Stanford's 1965/66 arithmetic program, 1968.
DOI : 10.1159/000393845

URL : http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.1.1.592.9529

F. Tréhard, Logiciels pouvant impliquer des activités mathématiques à l'école élémentaire : typologie et enjeux didactiques, Thèse de doctorat de l, p.406, 1987.