H. J. Becker, Instructional uses of school computers : Reports from the, National Survey, vol.3, 1985.

D. , C. Strebelle, A. Et, D. , and A. , Une approche du processus d'intégration des NTI centrée sur le potentiel innovateur des maîtres, Actes de « European Conference about Information Technology in Education : a critical insight, pp.576-589, 1992.

D. , C. Et, S. , and A. , Analyse des possibilités pédagogiques des progiciels dans l'enseignement fondamental (phase 3). Tome VII, 1993.

D. , C. Et, S. , and A. , Un modèle et une stratégie d'intervention en matière d'intégration des TIC dans le processus éducatif, 1996.

G. , B. Myhrvold, N. , R. , and P. , The road ahead, 1995.

A. M. Huberman, M. Et, and M. B. , Analyse des données qualitatives, 1991.

M. , J. Et, C. , and B. , Changing the school : Experiences from a Dutch « technology-enriched » school project, Education and Computing, vol.8, pp.97-102, 1992.

S. , R. J. Et, P. , and O. C. , An historical perspective and a model for evaluation of intelligent tutoring systems, Educational Computing Research, vol.10, issue.2, pp.103-128, 1994.