ex : donnant du sens à tout cela) Une attention majeure est donnée à Internet parce qu'il est présent dans toutes les sphères de la vie (personnelle, scolaire, professionnelle, publique) et qu'il est multifactoriel ,
comment les étudiants vivent l'acquisition et création de connaissances à travers Internet ? Comment gèrent-ils autrement leurs études et leurs devoirs scolaires que leurs prédécesseurs ? ,
comment Internet est-il utilisé pour les satisfactions émotionnelles et les besoins personnels ? Dans quelle mesure Internet est-il exploité comme une nouvelle façon de s'exprimer et d'interagir ? ,
University students'uses of and reactions to online sexual information and entertainment : Links to online and offline sexual behaviour, The Canadian Journal of Human Sexuality, vol.11, issue.2, pp.77-89, 2002. ,
Sense-Making Methodology Reader Moving beyond "just the facts" -The influence of online news on the content and structure of public affairs knowledge, Communication Research, issue.l, pp.31-82, 2003. ,
Media Use Styles Among the Young (Eds) Children and their changing media environment : A European comparative, pp.113-139, 2001. ,
Social consequences of Internet use : Access, involvement, and interaction, 2002. ,
Children and their changing media environment. A European comparative, 2001. ,
College student Web use, perceptions of information credibility, and verification behaviour, Computers & Education, issue.3, pp.41-271, 2003. ,
The Network society Thousand Oaks, CA : Sage Cognition in a digital world, 1999. ,
The Internet in everyday life, 2002. ,