. Et-en-réflexion, ex : donnant du sens à tout cela) Une attention majeure est donnée à Internet parce qu'il est présent dans toutes les sphères de la vie (personnelle, scolaire, professionnelle, publique) et qu'il est multifactoriel

. Dans-le-domaine-cognitif, comment les étudiants vivent l'acquisition et création de connaissances à travers Internet ? Comment gèrent-ils autrement leurs études et leurs devoirs scolaires que leurs prédécesseurs ?

. Dans-le, comment Internet est-il utilisé pour les satisfactions émotionnelles et les besoins personnels ? Dans quelle mesure Internet est-il exploité comme une nouvelle façon de s'exprimer et d'interagir ?

B. Références-bibliographiques and C. Sylvain, University students'uses of and reactions to online sexual information and entertainment : Links to online and offline sexual behaviour, The Canadian Journal of Human Sexuality, vol.11, issue.2, pp.77-89, 2002.

D. , B. , W. R. Marton, K. Seo, and M. Y. , Sense-Making Methodology Reader Moving beyond "just the facts" -The influence of online news on the content and structure of public affairs knowledge, Communication Research, issue.l, pp.31-82, 2003.

U. Johnsson-smaragdi, Media Use Styles Among the Young (Eds) Children and their changing media environment : A European comparative, pp.113-139, 2001.

J. Katz and R. F. Rice, Social consequences of Internet use : Access, involvement, and interaction, 2002.

L. , S. Bovill, and M. , Children and their changing media environment. A European comparative, 2001.

M. , M. J. Flanagin, A. J. Zwarun, and A. , College student Web use, perceptions of information credibility, and verification behaviour, Computers & Education, issue.3, pp.41-271, 2003.

V. Dijk, The Network society Thousand Oaks, CA : Sage Cognition in a digital world, 1999.

W. , B. Haythornthwaite, and C. , The Internet in everyday life, 2002.