Est-ce que l'on peut dire limite d'une courbe ? » C252. C : « Limite d'une courbe ? mah ,
'L'enseignement des débuts de l'analyse : problèmes épistémologiques, cognitifs et didactiques, pp.27-53, 1996. ,
Intégration de calculatrices complexes dans l'enseignement des mathématiques, 1998. ,
From body motion to algebra through graphing', ICMI Studies, 2001. ,
Metaphors in teaching and learning mathematics: a case study concerning inequalities, Proceedings of the 25th PME Conference, pp.185-192, 2001. ,
Apprendre avec et contre ses connaissances antérieures, Recherches en Didactique des Mathématiques, pp.7-47, 1995. ,
Sémiosis et pensée humaine, 1995. ,
Where Mathematics Comes From: How The Embodied Mind Brings Mathematics Into Being, 2000. ,
The mathematical continuum, from intuition to logic', Naturalizing Phenomenology: issues in contemporary Phenomenology and Cognitive Sciences, J. Petitot et al, 1998. ,
G??om??trie et cognition, Revue de Synth??se, vol.124, issue.1, 2000. ,
DOI : 10.1007/BF02963398
L'enseignement de l'Analyse au lycée : les débuts du jeu global / local dans l'environnement de calculatrices, Thèse de Doctorat, 2002. ,
Mathematical Idea analysis: What embodied cognitive Science can say about the Human Nature of Mathematics, Proceedings of PME XXIV, Japon, pp.3-22, 2000. ,
Concept Image, Generic Organizers, Computer & Curriculum Changes', For the Learning of Mathematics, vol.9, issue.3, pp.37-42, 1989. ,
Étude des rapports entre processus de conceptualisation et processus d'instrumentation, Thèse de Doctorat, 1996. ,