C. Df, Est-ce que l'on peut dire limite d'une courbe ? » C252. C : « Limite d'une courbe ? mah

M. Artigue, 'L'enseignement des débuts de l'analyse : problèmes épistémologiques, cognitifs et didactiques, pp.27-53, 1996.

M. Artigue, B. Defouad, M. Duperier, G. Juge, and J. Lagrange, Intégration de calculatrices complexes dans l'enseignement des mathématiques, 1998.

F. Arzarello and O. Robutti, From body motion to algebra through graphing', ICMI Studies, 2001.

P. Boero, L. Bazzini, and R. Garuti, Metaphors in teaching and learning mathematics: a case study concerning inequalities, Proceedings of the 25th PME Conference, pp.185-192, 2001.

C. Castela, Apprendre avec et contre ses connaissances antérieures, Recherches en Didactique des Mathématiques, pp.7-47, 1995.

R. Duval, Sémiosis et pensée humaine, 1995.

G. Lakoff and R. Núñez, Where Mathematics Comes From: How The Embodied Mind Brings Mathematics Into Being, 2000.

G. Longo, The mathematical continuum, from intuition to logic', Naturalizing Phenomenology: issues in contemporary Phenomenology and Cognitive Sciences, J. Petitot et al, 1998.

G. Longo, J. Petitot, and B. Teissier, G??om??trie et cognition, Revue de Synth??se, vol.124, issue.1, 2000.
DOI : 10.1007/BF02963398

M. Maschietto, L'enseignement de l'Analyse au lycée : les débuts du jeu global / local dans l'environnement de calculatrices, Thèse de Doctorat, 2002.

R. Núñez, Mathematical Idea analysis: What embodied cognitive Science can say about the Human Nature of Mathematics, Proceedings of PME XXIV, Japon, pp.3-22, 2000.

D. Tall, Concept Image, Generic Organizers, Computer & Curriculum Changes', For the Learning of Mathematics, vol.9, issue.3, pp.37-42, 1989.

L. Trouche, Étude des rapports entre processus de conceptualisation et processus d'instrumentation, Thèse de Doctorat, 1996.