Working knowledge, Ubiquity, vol.2000, issue.August, 1998. ,
DOI : 10.1145/347634.348775
Principles of instructional design, 1994. ,
L'ingénierie du téléapprentissage , pour construire l'apprentissage en réseaux, 2002. ,
Modélisation des connaissances et des compétences, pour concevoir et apprendre, 2002. ,
Designing Virtual Learning Centers, Handbook on Information Technologies for Education & Training, Series: International Handbooks on Information Systems, pp.249-272, 2002. ,
DOI : 10.1007/978-3-662-07682-8_16
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00190667
Educational Modeling Languages, from an Instructional Engineering Perspective, McGreal (dir.), Online education using learning objects, pp.331-346, 2004. ,
Construction d'une base de connaissances et d'une banque de ressources pour le domaine du téléapprentissage, Récupéré le 15 mars 2005 du site de la Revue STICEF, 2003. ,
Web-based support for the instructional engineering of e-learning systems, Conference Proceedings : Association for the Advancement of Computing in Education, pp.981-987, 2001. ,
Systèmes à base de connaissances, 1990. ,
19 septembre) Survey of educational modelling languages (EMLs), version l (CES/ISSS Report) Récupéré le 15 mars Instructional design theories and models: An overview of their current status, du site du Centre européen des normes/Information Society Standardization System (CEN/ ISSS), 1983. ,
What is knowledge management? Récupéré le 15 mars 2005 du site de Sveiby Knowledge Associates 10 février) Ontology Web language (OWL) ? Overview document, Récupéré le 15 mars 2005 du site du W3C, 1996. ,
Connecting learning objects to instructional design theory: A definition, a methaphor, and a taxonomy The instructional use of learning objects, pp.1-35, 2002. ,
Agency for Instructional Technology and Association for Educational Communications of Technology ,