C. A. Chapelle, Computer applications in second language acquisition: Foundations for teaching, testing, and research, 2001.
DOI : 10.1017/CBO9781139524681

M. Develay, Propos sur les sciences de l'éducation, 2001.

M. Lamy and R. Goodfellow, Reflective conversation" in the virtual language classroom, Language Learning and Technology, vol.2, issue.2, pp.43-61, 1999.

T. Pica, R. Kanagy, and J. Falodun, Choosing and using communication tasks for second language instruction Tasks and language learning: Novembre, pp.7-172, 1993.
DOI : 10.1075/tblt.1.11cho

D. Renié and T. Chanier, COLLABORATION AND COMPUTER-ASSISTED ACQUISITION OF A SECOND LANGUAGE, Computer Assisted Language Learning, vol.8, issue.1, pp.3-29, 1995.
DOI : 10.1080/0958822950080102

P. Skehan, A Cognitive Approach to Second Language Learning, 1998.

P. Skehan and P. Foster, Cognition and tasks Cognition and second language instruction, pp.3-32, 2001.

L. Van-lier, From input to affordance: Social-interactive learning from an ecological perspective Sociocultural theory and second language learning, pp.254-259, 2000.

M. Warschauer, The Changing Global Economy and the Future of English Teaching, TESOL Quarterly, vol.34, issue.3, pp.511-535, 2000.
DOI : 10.2307/3587741

N. Jean-paul, L. Est-professeur-À-l-'université-de, and . Rochelle, Ses recherches portent sur les problèmes épistémologiques que soulève la didactique de L2 à l'heure de la circulation universelle de l'information. Il a publié et communiqué dans le domaine depuis bientôt trente ans, tant en France qu'à l'étranger. Il est plus particulièrement actif depuis quelques années