Computer-Assisted Classroom Discussion in the Foreign Language Classroom: Conversation in Slow Motion, Foreign Language Annals, vol.75, issue.5, pp.455-463, 1992. ,
DOI : 10.1111/j.1944-9720.1992.tb01128.x
Les contributions de la psychologie cognitive à l'enseignement stratégique des langues secondes au niveau universitaire". The Canadian Modern Languages Review, canadienne des langues vivantes, pp.426-441, 1995. ,
Hypermédia, interaction et apprentissage dans des systèmes d'information et de communication : résultats et agenda de recherche, Apprendre une langue dans un environnement multimédia. Duquette, L. & Laurier, M. (dir.). Outremont : Les Éditions Logiques, pp.179-210, 2000. ,
Interaction, communication et acquisition d'une langue seconde en ELAO, Apprendre une langue dans un environnement multimédia. Duquette, L. & Laurier, M. (dir.). Outremont : Les Éditions Logiques, pp.179-210, 2000. ,
Strategies in learning and using a second language, 1998. ,
Models of Asynchronous Computer Conferencing for Collaborative Learning in Large College Classes, Electronic Collaborators: Learner-Centered Technologies for Literacy, Apprenticeship, and Discourse, pp.157-182, 1998. ,
La résolution de problème dans les exercices lacunaires en L2 et l'environnement multimédia, Apprendre une langue dans un environnement multimédia, 2000. ,
Outremont : Les Éditions Logiques, pp.179-210 ,
Online Education: an environment for collaboration and intellectual amplification, Online education : perspectives on a new environment. Harasim, L. (dir.), 1990. ,
Learning Networks: A Field Guide to Teaching and Learning Online, 1997. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00702947
Caws http://alsic.org Application de principes cognitivistes et constructivistes ,
Foreign Language Learning-A psycholinguistic analysis of the issues, 1970. ,
Working Styles on Computers as Evidence of Second Language Learning Strategies*, Language Learning, pp.523-544, 1987. ,
DOI : 10.1111/j.1467-1770.1987.tb00583.x
The Use of Synchronous Computer Networks in Second Language Instruction: A Preliminary Report, Foreign Language Annals, vol.52, issue.8, pp.441-454, 1992. ,
DOI : 10.1111/j.1944-9720.1992.tb01127.x
The Application of computer networking in foreign language education: focusing on principles of second language acquisition (dir.) Telecollaboration in Foreign Language Learning, Proceedings of the Hawaii Symposium. Honolulu: Hawaii Second Language Teaching & Curriculum Center, pp.19-29, 1996. ,
Computers and Language Learning : Current Theory and Practice, 1990. ,
La typologie des intelligences humaines et artificielles : complexité pédagogique de l'enseignement des langues étrangères dans un environnement multimédia, Apprendre une langue dans un environnement multimédia. Duquette, L. & Laurier, M. (dir.), 2000. ,
The good language learner, Research in Education Series, 7. Toronto : Ontario Institute for Studies in Education, 1978. ,
Language learning strategies-What every teacher should know, 1990. ,
Variables Affecting Choice of Language Learning Strategies by University Students". The Modern Language Journal, pp.291-300, 1989. ,
The Power of CALL, 1996. ,
How to be a more successful language learner, 1982. ,
What can we learn from the good language learners?" The Canadian Modern Septembre, p.164, 1975. ,
Caws http://alsic.org Application de principes cognitivistes et constructivistes ,
Fundamental Concepts of Language Teaching, 1983. ,
Motivational aspects of using computers for writing and communication, 1996. ,
Telecollaboration in Foreign Language Learning, Proceedings of the Hawaii Symposium. Honolulu : Hawaii Second Language Teaching & Curriculum Center, pp.29-46 ,
On-line learning in second language classrooms: An ethnographic study, 2000. ,
DOI : 10.1017/CBO9781139524735.005
Networked based Language Teaching: Concepts and Practice ,
ce qui nous permettra d'avoir un échantillon plus important de participants et donc d'évaluer avec plus d'exactitude la réaction première des étudiants face à l'introduction d'un forum électronique dans un cours de français écrit, 2004. ,
Elle travaille au département de français où elle enseigne des cours de didactique, de linguistique et de langue, et dans la Faculté d'Éducation où elle participe à la formation des futurs professeurs de français. Elle a obtenu son doctorat en linguistique française à l'université de la Colombie-Britannique. Elle s'intéresse depuis de nombreuses années à l'ALAO. Courriel : ccaws@uvic.ca Toile, pp.8-165, 2005. ,
Caws http://alsic.org Application de principes cognitivistes et constructivistes ,