Trois défis inhérents à une démarche thématique intégrée d'enseignement-apprentissage médiatisé du français langue seconde à l'université

Abstract : Though it provides a dizzying number of resources, Internet does not constitute a primary tool in the teaching and learning of French as a second language (FSL) at the university level. Taking this as our initial premise, this paper will first address some of the weaknesses of Internet in this matter, and then show, conversely, how Internet can be very helpful if duly integrated into a pedagogical, thematic project. Through the example of a radio report scenario, this paper will examine three challenges facing teachers: time required for design, technology anxiety, and the teacher's role. Ways of enhancing the use of Internet resources in the FSL classroom will be given.
Document type :
Journal articles
Complete list of metadatas

Cited literature [21 references]  Display  Hide  Download

https://edutice.archives-ouvertes.fr/edutice-00135055
Contributor : Leila Walha <>
Submitted on : Tuesday, March 6, 2007 - 2:49:17 PM
Last modification on : Tuesday, September 17, 2019 - 9:36:55 AM
Long-term archiving on : Wednesday, April 7, 2010 - 1:25:18 AM

Identifiers

  • HAL Id : edutice-00135055, version 1

Collections

Citation

Linda de Serres. Trois défis inhérents à une démarche thématique intégrée d'enseignement-apprentissage médiatisé du français langue seconde à l'université. Revue Internationale des Technologies en Pédagogie Universitaire, Conférence des recteurs et principaux des universités du Québec [CREPUQ], 2005, 2 (3), pp.24-34. ⟨edutice-00135055⟩

Share

Metrics

Record views

297

Files downloads

243