Une infrastructure logicielle pour instrumenter l'expérimentation en EIAH, Dir.) Conférence EIAH 2007 : Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, pp.449-454, 2007. ,
Recherche de patterns dans un corpus d'actions multimodales, Dir.) Conférence EIAH 2007 : Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, pp.533-544, 2007. ,
Un micromonde pour aider les élèves à apprendre l'algèbre. Actes des sixièmes journée EIAO, Sciences et Techniques Educative, 2001. ,
MUSETTE: Modelling USEs and Tasks for Tracing Experience. ICCBR'03: Workshop ''From structured cases to unstructured problem solving episodes'' ICCBR'03, pp.279-286, 2003. ,
Multimodalité et expression en langue étrangère dans une plate-forme audio-synchrone, Apprentissage des langues et Système d'Information et de Communication (Alsic), 2004. ,
Modeling Tracks for the Model Driven Re-engineering of a TEL System, Journal of Interactive Learning Research, vol.18, issue.2, pp.161-184, 2007. ,
Developing online multimodal verbal communication to enhance the writing process in an audio-graphic conferencing environment, Recall, vol.20, 2008. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/edutice-00200851
A method for capitalizing upon and synthesizing analyses of human interactions, van Diggelen & V. Scarano, Workshop proceedings Exploring the potentials of networked-computing support for face-to-face collaborative learning. EC-TEL 2006 First European Conference on technology Enhanced Learning, pp.38-47, 2006. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00406876
ManUeL, un profil d'application du LOM pour C@mpuSciences, Revue STICEF, vol.11, 2004. ,
Site du Dublin Core Metadata Initiative, 2006. ,
Text of ISO/IEC FCD 19780-1 Information Technology ? Learning, education and training -Collaborative Technology ? Collaborative Learning Communication ? Part 1: Text-based Communication, 1992. ,
Rethinking context: an introductionDir.) Rethinking context, Language as an interactive phenomenon, pp.1-42, 1992. ,
Analyse de corpus d'apprenants pour l'ELAO basé sur le TAL, pp.609-621, 2001. ,
L'analyse des forums de discussion Pour sortir de l'impasse, Dir.) Symposium Symfonic "formation et nouveaux instruments de communication, 2004. ,
Literacy and Language Teaching, 2000. ,
Crossing frontiers: new directions in online pedagogy and research, Annual Review of Applied Linguistics, vol.24, pp.243-260, 2001. ,
Foreign language learning as global communicative practice, Globalization and language teaching, pp.83-100, 2001. ,
Online Communication in Language Learning and Teaching, 2001. ,
Keeping Tracks of Users' Activities on Discussion Forum: Reflection and Proposal, Communication au Colloque EPAL : Echanger Pour Apprendre en Ligne, 2005. ,
Exploring Usage Analysis in Learning Systems: Gaining Insights From Visualisations Amsterdam, The Netherlands, Workshop on Usage analysis in learning systems. 12th International Conference on Artificial Intelligence in EducationPubblicazioni/ AIED05/aied-ws2005.pdf Sticef ? Numéro spécial « EPAL, pp.65-72, 2005. ,
Structuration de corpus de formation en ligne en vue de leur échange, Dir.) Conférence EIAH 2007 : Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, pp.59-64, 2002. ,
Statuts juridiques, formats et standards, représentativité . Rapport sur le projet "Pour une archive des langues parlées en interaction, 2003. ,
How social network analysis can help to measure cohesion in collaborative distance-learning, Procs. of Computer Supported Collaborative Learning Conference (CSCL'2003), pp.343-35200000422, 2003. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/edutice-00000422
Spécificités des plateformes audio-graphiques synchrones dans un dispositif de formation, Dir.) numéro thématique Les échanges en ligne dans l'apprentissage et la formatio, pp.124-128, 2006. ,
Un modèle générique d'organisation des corpus en ligne, pp.145-169, 1992. ,
Methodological Issues in Researching CSCL, Special issue of, Computers & Education, vol.46, issue.1, pp.1-104, 2006. ,
Artifacts and cultures-of-use in intercultural communication, Language Learning & Technology, vol.7, issue.2, pp.38-67, 1998. ,