M. Abel, D. Lenne, C. Moulin, and A. Et-benayache, Gestion des ressources p??dagogiques d'une e-formation, Document num??rique, vol.7, issue.1-2, pp.111-128, 2003.
DOI : 10.3166/dn.7.1-2.111-128

URL : http://www.cairn.info/load_pdf.php?ID_ARTICLE=DN_071_0111

O. R. Anderson, Neurocognitive Models of Information Processing and Knowledge Acquisition, 1991.
DOI : 10.1007/978-3-642-75964-2_3

D. Dans and . Ottoson, Progress in sensory physiology (p. 115-192)

R. Arnheim, Visual thinking, 1969.

M. J. Carnot, B. Dunn, and A. J. Et-cañas, Concept map-based vs Web page-based interfaces in search and browsing Tallahassee, FL : ICTE Educational Technology Ressource Library. (No. ED462979 du service ERIC de reproduction de documents, International Conference on Technology and Education. Proceedings (thème, vol.4, p.183, 2001.

C. Desmoulins and M. Et-granbastien, Des ontologies pour indexer des documents techniques pour la formation professionnelle, Communication présentée aux 11 e journées francophones d'ingénierie des connaissances (IC' 2000), 2000.

T. Gruber, Toward principles for the design of ontologies used for knowledge sharing?, International Journal of Human-Computer Studies, vol.43, issue.5-6, pp.5-6, 1995.
DOI : 10.1006/ijhc.1995.1081

G. Kassel, OntoSpec : une méthode de spécification semi-informelle d'ontologies, 2002.

R. Mizoguchi and J. Et-bourdeau, Using ontological engineering to overcome common AI-ED problems, International Journal of Artificial Intelligence and Education, vol.11, issue.2, pp.107-121, 2000.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00190087