The Triple Consistency Illustrated by e-tivities to Help Understand National and International Policies in e-learning - archive-EduTice - Education et technologies de l'information et de la communication Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire Année : 2006

The Triple Consistency Illustrated by e-tivities to Help Understand National and International Policies in e-learning

Résumé

The authors describe the conception and use of elearning activities (called e-tivities in this article) in the context of a distance education course titled “National and International Policy in Open and Distance Learning (ODL)” which is imbedded in a Master degree program named “Information Technology in Distance Education”. This article focuses on the triple consistency between objectives, methods and evaluation.
Les auteurs décrivent la conception et l'utilisation d'e-tivités, mot forgé pour designer des activités menées dans le cadre d'un cours à distance appelé « Politique nationale et internationale dans l'enseignement ouvert et à distance », lui-même inclus dans un diplôme de maîtrise intitulé « Technologie de l'Information en Enseignement à Distance ». L'article se concentre sur la triple concordance entre les objectifs, les méthodes et le système d'évaluation, et sur la représentation de cette triple concordance.
Fichier principal
Vignette du fichier
RITPU_Kovertaite_Leclercq_3-2.pdf (3.93 Mo) Télécharger le fichier
Origine : Accord explicite pour ce dépôt

Dates et versions

edutice-00194566 , version 1 (06-12-2007)

Identifiants

  • HAL Id : edutice-00194566 , version 1

Citer

Vilma Ruta Kovertaite, Dieudonné Leclercq. The Triple Consistency Illustrated by e-tivities to Help Understand National and International Policies in e-learning. Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire, 2006, 3 (2), pp.1-7. ⟨edutice-00194566⟩

Collections

TICE RITPU
313 Consultations
186 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More