Technologies, éducation et formation - archive-EduTice - Education et technologies de l'information et de la communication Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Hermès, La Revue - Cognition, communication, politique Année : 2004

Technologies, éducation et formation

Résumé

The links between education and technology had existed for a long time before the emergence of the socalled information and communication technologies. Their analysis comes within several fields of research such as computer science, education and cognitive sciences in addition to information and communication sciences (ICS),... ICS have obvious assets to speak for themselves: their interdisciplinary approaches enable them to connect the technical, social, semiotic and political levels. Besides, the goals and methods of information sciences fully intersect with those of communication sciences.
Les liens entre éducation et technique, bien antérieurs à l'apparition des «technologies de l'information et de la communication» (Tic), relèvent de plusieurs disciplines: informatique, sciences de l'éducation, sciences de la cognition et Sic... Les Sic ont des atouts: leurs approches interdisciplinaires permettent d'articuler les niveaux technique, social, sémiotique, politique et les objets et méthodes des sciences de l'information rejoignent pleinement ceux des sciences de la communication
Fichier principal
Vignette du fichier
HERMES_2004_38_191.pdf (434.52 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Dates et versions

edutice-00260703 , version 1 (04-03-2008)

Identifiants

  • HAL Id : edutice-00260703 , version 1

Citer

Françoise Thibault, Bruno Ollivier. Technologies, éducation et formation. Hermès, La Revue - Cognition, communication, politique, 2004, 38, pp.191-197. ⟨edutice-00260703⟩
253 Consultations
304 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More