PAIRFORM@NCE : UN DISPOSITIF HYBRIDE POUR LA FORMATION CONTINUE DES ENSEIGNANTS - Archive ouverte HAL Access content directly
Conference Papers Year : 2007

PAIRFORM@NCE : UN DISPOSITIF HYBRIDE POUR LA FORMATION CONTINUE DES ENSEIGNANTS

(1)
1

Abstract

We present the first results of a development-research concerning the design and the experimentation of a national blended learning device devoted to the in-service teacher training. The device is based on professional didactic and collaborative training ; it intends to manage a change in educational practices. We analyze the changes induced or expected, according to the various levels and the difficulties encountered.
Nous présentons les premiers résultats d'une recherche-développement sur la conception et l'expérimentation d'un dispositif national hybride de formation continue des enseignants. Élaboré à partir d'une conception pédagogique marquée par la didactique professionnelle et l'apprentissage collaboratif, le dispositif s'inscrit dans une perspective de conduite du changement. Nous analysons les changements induits ou attendus, selon les différents niveaux, et les difficultés rencontrées dans la mise en place de ce dispositif.
Fichier principal
Vignette du fichier
TICEMED07.pdf (129.6 Ko) Télécharger le fichier
Origin : Publisher files allowed on an open archive
Loading...

Dates and versions

edutice-00274481 , version 1 (18-04-2008)

Identifiers

  • HAL Id : edutice-00274481 , version 1

Cite

Claude Bertrand. PAIRFORM@NCE : UN DISPOSITIF HYBRIDE POUR LA FORMATION CONTINUE DES ENSEIGNANTS. TICE Méditerranée 2007, Jun 2007, MARSEILLE, France. ⟨edutice-00274481⟩
216 View
327 Download

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More