Issues in Language Learning Strategy Research and Teaching, Electronic Journal of Foreign Language Teaching, vol.1, issue.1, pp.14-26, 2004. ,
Multimodalité et expression en langue étrangère dans une plateforme audio-synchrone, Apprentissage des langues et systèmes d'information et de communication (ALSIC), pp.61-101, 2006. ,
Retrouver le chemin de la parole en environnement audio-graphique synchrone, 2006. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/edutice-00084388
Entretiens en autoconfrontation croisée : une méthode en clinique de l'activité. Education Permanente, 146, pp.16-26, 2001. ,
DOI : 10.4000/pistes.3833
URL : http://doi.org/10.4000/pistes.3833
Second language learning and use strategies: clarifying the issues " . Revised Version CARLA (Center for Advanced Research on Language Acquisition) Working Paper Series 3, 1996. ,
Strategies in learning and using a second language, Longman : Londres, 1998. ,
The learner's side of foreign language learning: Where do styles, strategies and tasks meet, International Review of Applied Linguistics, vol.41, pp.4-279, 2003. ,
Cadre européen de référence pour les langues ? Apprendre, 2001. ,
Second Language Learning and Language Teaching, College Composition and Communication, vol.49, issue.1, 2001. ,
DOI : 10.2307/358567
Complexity, theory and praxis: researching collaborative learning and tutoring processes in a networked learning community " . Instructional Science, n°31, pp.7-39, 2003. ,
Online teaching in networked learning communities: a multimethod approach to studying the rôle of the teacher, Instructional Science, pp.257-286, 2007. ,
Second Language Acquisition. Oxford Introduction to Language Study, 1997. ,
Strategies in interlanguage communication, 1983. ,
TWO WAYS OF DEFINING COMMUNICATION STRATEGIES, Language Learning, vol.9, issue.44, pp.45-63, 1984. ,
DOI : 10.1111/j.1467-1770.1984.tb00995.x
Language Learning Strategies: Theory and Research " . Occasional Paper No. 1, School of Foundations Studies, AIS St Helens, 2004. ,
Conscience métalinguistique ? quelques points de rencontre, AILE, vol.8, pp.89-128, 1996. ,
Repérage des stratégies des apprenants et du tuteur dans un environnement audio-graphique synchrone) Les échanges en ligne dans l'apprentissage et la formation, pp.151-161, 2006. ,
Communiquer suffit ou de l'abandon du traitement des problèmes de langue dans l'interaction entre apprenants, Marges Linguistiques, septembre, 2003. ,
Learning Strategies in Second Language Acquisition, 1990. ,
Language learning styles and strategies: Concepts and relationships, International Review of Applied Linguistics, vol.41, pp.271-278, 2003. ,
Spécificités des plates-formes audio-synchrones dans un dispositif de formation) Les échanges en ligne dans l'apprentissage et la formation, p.pp, 2006. ,
Some Thoughts on the Notion of Communication Strategy, TESOL Quarterly, vol.15, issue.3, pp.61-74, 1983. ,
DOI : 10.2307/3586754
Supporting oral production for professional purposes in synchronous communication with heterogenous learners, ReCALL, vol.18, issue.01, pp.5-23, 2006. ,
DOI : 10.1017/S0958344006000218
Learner Strategies in Language Learning, K) Ltd (English Language Teaching), pp.3-14, 1987. ,
Metacognition : an Expanded View of Cognitive Abilities of L2 Learners, Language Learning, pp.573-597, 1987. ,
Plate-forme audio-graphique synchrone dévelopée par The Open Univeristy : Milton Keynes, 2005. ,