M. Betbeder, M. Ciekanski, F. Greffier, C. Reffay, and T. Chanier, Interactions multimodales synchrones issues de formations en ligne : problématiques, méthodologie et analyses, In STICEF journal, p.15, 2008.

M. Betbeder and P. Tchounikine, Symba: A Tailorable Framework to Support Collective Activities in a Learning Context, Procs of the 9th Int. Workshop on Groupware, pp.90-98, 2003.
DOI : 10.1007/978-3-540-39850-9_8

M. Betbeder, R. Tissot, and C. Reffay, Recherche de patterns dans un corpus d'actions multimodales, Conference: Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, pp.533-544, 2007.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00662896

G. Dyke, J. Girardot, K. Lund, and A. Corbel, Analysing face to face computer-mediated interactions. EARLI (European Association for Research, Learning and Instruction, 12th Biennial International Conference, 2007.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/emse-00679960

A. Mbala, C. Reffay, and T. Chanier, Integration of Automatic Tools for Displaying Interaction Data in Computer Environments for Distance Learning, ITS'02, Intelligent Tutoring System conference, pp.841-850, 2002.
DOI : 10.1007/3-540-47987-2_84

URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/edutice-00000055

A. Mbala, Analyse, Conception, spécification et développement d'un système multi-agents pour le soutien des activités en formation à distance, 2003.

C. Reffay and T. Chanier, How social network analysis can help to measure cohesion in collaborative distance-learning? In proceeding of CSCL, 2003.

C. Reffay, T. Chanier, M. Noras, and M. Betbeder, Contribution à la structuration de corpus d'apprentissage pour un meilleur partage en recherche, In STICEF journal, p.15, 2008.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/edutice-00159733