P. Bussapapach, « Problem solving in a didactic situation in a computer assisted learning-to-read environment : Knowledge used by the student, ITS'2000 Young Researchers Track Proceedings, The Fifth International Conference on Intelligent Tutoring Systems, pp.46-50, 2000.

C. Cleder, Planification didactique et construction de l'objectif d'une session de travail individualisée : modélisation des connaissances et du raisonnement mis en jeu, p.250, 2002.

A. Dufresne, F. Henri, and R. Hotte, A Methodological and Physical Instrumentation to Support Experimentation in Telelearning, Proceedings IFIP 17th World Computer Congress TelE-Learning the Challenge for the Third Millennium, pp.289-296, 2002.

M. Futtersack and J. M. Labat, Quel Planification pédagogique dans les EIAH ?, Sciences et Techniques Educative, vol.7, issue.n°1, pp.154-177, 2000.

N. Cousteix, The objective of a didactic session : The knowledge involve, AI-ED'99 Young Researchers Track Proceedings, Ninth International Conference on Artificial Intelligence in Education, pp.71-72, 1999.

A. Mahmoud, Architecture agent-objet pour les interfaces apprenant machine : vers une méthodologie de conception et un système d'aide à la construction, p.271, 1996.

W. Murray, « A blackboard-based dynamical instructional planner, AAAI Eighth National Conference on Artificial Intelligence (AAAI-1990), pp.434-441, 1990.

G. Paquette, Instructional engineering for learning objects repositories networks, 2nd International Conference on Computer Aided Learning in Engineering Education, pp.25-36, 2004.

G. Paquette, « Introduction » [online], L'ingénierie du télé-apprentissage : pour construire l'apprentissage en réseaux, Presses de l, 2002.

J. P. Pernin, Objets pédagogiques : unités d'apprentissage, activités ou ressources ?, Revue "Sciences et Techniques Educatives, Hors série 2003 " Ressources numériques, XML et éducation, 2003.