Three stages for the scenarisation of leaning objects

Abstract : Abstract : The main focus of current discussions within the standardization process of Learning technology is on technical aspects of so called learning objects. The purpose of this paper is to show the three stages of a learning object scenarisation, starting with the instantiation of contents parameters. The second stage is related to the pedagogical instrument which represents the supports of these contents and finally the adaptation of a scenario for each pedagogical instrument.
Type de document :
Communication dans un congrès
The 13th International Conference on Computers in Education, ICCE 2009, Nov 2005, Singapore. 2005
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [11 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://edutice.archives-ouvertes.fr/edutice-00435211
Contributeur : Sofiane Aouag <>
Soumis le : mardi 1 décembre 2009 - 18:26:52
Dernière modification le : mardi 8 décembre 2009 - 18:57:59
Document(s) archivé(s) le : samedi 26 novembre 2016 - 15:17:01

Fichiers

bref_paper_Aouag.pdf
Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte

Identifiants

  • HAL Id : edutice-00435211, version 1

Collections

Citation

Sofiane Aouag. Three stages for the scenarisation of leaning objects. The 13th International Conference on Computers in Education, ICCE 2009, Nov 2005, Singapore. 2005. 〈edutice-00435211〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

393

Téléchargements de fichiers

124