P. Modeling, A. For, and . Robots, Darmstadt (Germany) November, pp.549-557

G. Bossuet, L'ordinateur à l' école. L' éducateur :PUF, 1982.

S. M. De-michele, B. G. Demo, and S. Siega, A Piedmont SchoolNet for a K-12 Mini-Robots Programming Project: Experience in Primary Schools, workshop Proceedings of SIMPAR, 2008.

B. Denis and G. L. Baron, Regards sur la robotique pédagogique. Actes du quatrième colloque international sur la robotique pédagogique. INRP : Technologies nouvelles et éducation, 1993.

C. Depover, T. Karsenti, and V. Komis, Enseigner avec les technologies, 2007.

É. Greff, Le jeu de l'enfant-robot : une démarche et une réflexion en vue du développement de la pensée algorithmique chez les très jeunes enfants, 1996.

E. Greff, Résolution de problèmes en grande section autour des pivotements à l'aide du robot de plancher, Grand N, issue.68, pp.7-16, 2001.

K. Highfield, J. Mulligan, and J. Hedberg, Early mathematics learning through exploration with programable toys, Proceedings of the Joint Conference Psychology of Mathematics Education (PME 32-PMENAXXX), pp.17-21, 2008.

M. João-monteiro, R. Cristóvão-morgado, M. Bulas-cruz, and L. Morgado, A Robot in Kindergaten, Eurologo'2003 Proceedings -Re-inventing technology, 2003.

P. Leroux, P. Nonnon, and J. Ginestié, Actes du 8ème colloque francophone de Robotique Pédagogique, Revue Skhôlé : IUFM, 2005.

J. Pekarova, Using a Programmable Toy at Preschool Age: Why and How, Workshop Proceedings of SIMPAR 2008 Intl. Conf. on SIMULATION, MODELING and PROGRAMMING for AUTONOMOUS ROBOTS, pp.112-121, 2008.