Enseigner et apprendre en réseau : collaborer entre écoles distantes à l'aide des TIC, Anjou : Éditions CEC, 2011. ,
Learning to work creatively with knowledge, Unravelling basic components and dimensions of powerful learning environments, pp.55-68, 2003. ,
Analyses et partages de corpus de discussions avec Calico -Leçons tirées d'une expérience récente Actes du colloque Epal 2011 (Échanger pour apprendre en ligne), 2011. ,
Corpus global Simuligne'. [Learning and Teaching Corpus]. Mulce.org: Université de Franche-Comté. [En ligne, 2007. ,
Confidentiality and informed consent: Issues for consideration in the preservation of and provision of access to qualitative data archives, Forum Qualitative Sozialforschung Forum: Qualitative Social ResearchOnline Journal], vol.1, issue.3, 1024. ,
Analyse semi-automatique d'un corpus plurilingue, List of repositories for data access Actes du colloque IC2012. Intercompréhension : compétences plurielles, corpus, intégration. Université Stendhal Grenoble, pp.21-22, 2012. ,
Une procédure d'anonymisation à deux niveaux pour créer un corpus de comptes rendus hospitaliers. 13èmes Journées francophones d'informatique médicale, Informatique et Santé, pp.28-30, 2009. ,
DOI : 10.1007/978-2-287-99305-3_3
Binary codes capable of correcting deletions insertions and reversals, Soviet Physics- Dokludyj, vol.10, pp.707-710, 1966. ,
Protection de la vie privée et des données personnelles. Legamedia, Février Disponible en ligne http, 2004. ,
Automatic de-identification of textual documents in the electronic health record: a review of recent research, BMC Medical Research Methodology, vol.16, issue.4, p.7070, 2010. ,
DOI : 10.1197/jamia.M3115
Automated de-identification of free-text medical records, BMC Medical Informatics and Decision Making, vol.14, issue.5, pp.32-42, 2008. ,
DOI : 10.1197/jamia.M2435
Empty Archives, News feature, pp.160-163, 2009. ,
DOI : 10.1038/461160a
Anonymisation de corpus réutilisables : masquer l'identité sans altérer l'analyse des interactions. Rapport interne, LIFC, 12 pages, 2007. ,
Contribution à la structuration de corpus d'apprentissage pour un meilleur partage en recherche. Numéro spécial EPAL de la revue Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Education et la Formation, pp.185-219, 2008. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/edutice-00159733
In press) Multimodal Learning and Teaching Corpora Exchange: Lessons learned in five years by the Mulce project, Int. J. Technology Enhanced Learning Inderscience ,
Central Questions of Anonymization: A Case Study of Secondary Use of Qualitative Data, Forum Qualitative Sozialforschung Forum: Qualitative Social Research, vol.6, issue.1, 2005. ,