Comment étudier les interactions d'apprenants de langue dans les mondes virtuels, 2011. ,
Toward a Definition of Virtual Worlds, Past, Present & Future, vol.1283237, pp.1941-8477, 2008. ,
Le vocabulaire dans l'apprentissage des langues étrangères, 1994. ,
Negotiation of meaning and corrective feedback in japanese, Language Learning & Technology, vol.15, issue.1, pp.41-71, 2011. ,
Learning and Teaching Corpus (LETEC) of ARCHI21 oai:mulce.org:mce-archi21-letec-all. Disponible en ligne, 2011. ,
Analyse de l'efficacité des stratégies de travail d'étudiants Lansad à distance dans un dispositif hybride ? Étape d'une recherche-action Disponible en ligne, Alsic, 2010. ,
DOI : 10.4000/alsic.1348
URL : http://alsic.revues.org/1348
Web-based Virtual Environments for Teaching Bristol University: UK. Disponible en ligne Direction générale de l'éducation et de la culture, Eurographics/ACM SIGGRAPH Workshop on Computer Graphics Education : Belgique. Disponible en ligne, 2002. ,
CLIL : Content and Language Integrated Learning, 2010. ,
What are the learning affordances of 3-D virtual environments?, British Journal of Educational Technology, vol.1, issue.1, 2010. ,
DOI : 10.1111/j.1467-8535.2009.01038.x
Virtual learning environments". Paper presented at the EUN ConferenceLearning in the new millennium: building new education strategies for schools, 2000. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00190701
Virtual Learning Environments, Proceedings of the 3rd Hellenic Conference "Information & Communication Technologies in Education". Greece : Kastaniotis Editions. pp. 3-18. Disponible en ligne, 2002. ,
Help with the learning of spoken discourse in an asynchronous context, Alsic, vol.10, issue.Vol. 10, n?? 1, p.586, 2007. ,
DOI : 10.4000/alsic.586
Lexicologie et enseignement des langues: essais méthodologiques, 1979. ,
Enseignement et apprentissage des langues et des cultures, "évolution" ou "révolution" pour demain ? " Le Français dans le monde, n° 227, Hachette Edicef, pp.40-50, 1989. ,
Régulations pédagogiques et formations de tuteurs dans un dispositif de visioconférence poste à poste pour étudiants débutants en Français Langue Etrangère, 2011. ,
Tutorat de langue par visio-conférence : comment former aux régulations pédagogiques, Les cahiers de l'Acedle, pp.186-217, 2008. ,
Analyse des données qualitatives : recueil de nouvelles méthodes, 1991. ,
Visual Information as a Conversational Resource in Collaborative Physical Tasks, Human-Computer Interaction, vol.50, issue.1, pp.13-49, 2003. ,
DOI : 10.1109/TNN.2002.1021893
Models in the design conversation: architectural vs. engineering, 2003. ,
INPUT, INTERACTION, AND SECOND-LANGUAGE ACQUISITION, Annals of the New York Academy of Sciences, vol.5, issue.2, 1981. ,
DOI : 10.2307/324551
Dictionnaire explicatif et combinatoire du français contemporain. Recherches lexico-sémantiques I, 1984. ,
Learner participation patterns and strategy use in Second Life: an exploratory case study, ReCALL (European Association for Computer-Assisted Language Learning) Journal, pp.273-292, 2010. ,
DOI : 10.1076/call.15.3.221.8186
Choosing and using Communication Tasks for Second Language Instruction and Research (dir.) Tasks and language learning: Integrating theory and practice, 1993. ,
L???aide ?? l???apprentissage du vocabulaire ?? distance : effets des outils de la CMO, Higher Education/Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire), pp.3-25, 2012. ,
DOI : 10.7202/1012888ar
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/edutice-00706184
Manuel de transcription de données multimodales dans Second Life. Disponible en ligne, 2011. ,
Language Learning Strategy use in a multi-user virtual environment in three dimensions, Alsic, issue.Vol. 15, n?? 2, pp.24-26, 2011. ,
DOI : 10.4000/alsic.2521
Second Life, a simulation: barriers, benefits, and implications for teaching, Technology, Colleges & Community (TCC) Worldwide online conference 2007 Proceedings, 2007. ,
Online gaming as sociable media Alsic, 2012. ,
A study of verbal and nonverbal communication in Second Life ??? the ARCHI21 experience, Disponible en ligne ,
DOI : 10.1111/j.1468-2958.2007.00299.x
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/edutice-00674138