C. Bouyssi, Using group-based videoconferencing for the development of intercultural competence in telecollaborative learning, Cahiers de l'APLIUT, pp.2-63, 2009.
DOI : 10.4000/apliut.1106

J. Caune, Pour une éthique de la médiation. Le sens des pratiques culturelles, 1999.

F. Cicurel, « Marques et traces de la position de l'autre dans les discours d'enseignement des langues », Les Carnets du Cediscor, pp.93-104, 1994.

S. Guth, F. Helm, and R. Dowd, University Language Classes Collaborating Online. A Report on the Integration of Telecollaborative Networks in European Universities, 2012.

M. Lamy and L. Shield, « Deux téléconférences pour l'auto-apprentissage d'une langue étrangère, Actes des Colloques Usage des Nouvelles Technologies et Enseignement des Langues Etrangères (UNTELE), pp.13-24, 2001.

E. Nissen, Apprendre une langue en ligne dans une perspective actionnelle ? Effets de l'interaction sociale, 2003.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/edutice-00001449

E. Nissen, What kind of tasks are used for L2 teaching and learning today?, Alsic, vol.14, issue.Vol. 14, 2011.
DOI : 10.4000/alsic.2344

O. Dowd and R. , « The INTENT-Project : Integrating Telecollaborative Networks into Foreign Language Higher Education », CMC and Teacher Education SIGs joint annual seminar, pp.29-30, 2012.

O. Dowd, R. Ritter, and M. , « Understanding and Working with 'Failed Communication, Telecollaborative Exchanges », CALICO Journal, pp.323-642, 2006.