Corpus-informed descriptions: English verbs and their collocates in science abstracts - Laboratoire de Linguistique et Didactique des Langues Etrangères et Maternelles Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Etudes en didactique des langues Année : 2013

Corpus-informed descriptions: English verbs and their collocates in science abstracts

Résumé

This study examines verbs and their lexico-grammatical patterns in 3,381 medical and biology abstracts in English found in the corpus Scientext. The 50 most common verbs among the 542 different lexical verbs found were identified and ranked, as well as the frequency of the 1,942 occurrences of modal verb tokens, notably can and may. A closer examination of provide and play suggests that verbal patterns contain heterogeneous tenses in relation to the node.
La présente étude examine les verbes et leurs schémas lexico-grammaticaux dans 3 381 résumés d’articles de recherche en médicine et biologie rédigés en anglais et inclus dans le corpus en-ligne Scientext. Les cinquante verbes les plus fréquents parmi les 542 verbes lexicaux trouvés dans le corpus ont été identifiés et listés par fréquence, ainsi que la fréquence des 1 942 occurrences des verbes modaux, notamment can et may. Une micro-analyse des verbes provide et play suggère que les schémas possèdent des temps hétérogènes en fonction du pivot.

Domaines

Linguistique
Fichier principal
Vignette du fichier
HARTWELL_2013.pdf (169.22 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte

Dates et versions

hal-04046017 , version 1 (25-03-2023)

Identifiants

  • HAL Id : hal-04046017 , version 1

Citer

Laura M. Hartwell. Corpus-informed descriptions: English verbs and their collocates in science abstracts. Etudes en didactique des langues, 2013, Quelle grammaire en LANSAD ? / What grammar for ESOL?, 20, pp.79-94. ⟨hal-04046017⟩

Collections

UGA LIDILEM EDL
7 Consultations
13 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More